Stichting Yigit

HOPE 4 YIGIT -Ons doel is om geld in te zamelen voor Yigit, zodat zijn behandeling in Amerika CHOP financieel mogelijk word gemaakt.
1.43% opgehaald
€38.636,00 gedoneerd van doel €2.700.000,00
255 donateurs

Yigit is 7 jarige jongen en vecht vanaf zijn 3e levensjaar tegen een zeer zeldzame en agressieve vorm van kinderkanker genaamd Neuroblastoom. Na een langdurig behandeling in het Prinses Maxima Centrum, word Yigit meer en meer schoon verklaard. De tumor is grotendeels verwijderd. Maar jammer genoeg word er aan de hand van de MRI, MIBG en de bot biopt aangegeven dat het nog wel in zijn beenmerg zit. Na diverse onderzoeken wordt door de artsen aangegeven dat Yigit in aanmerking komt voor een behandeling in de Children’s Hospital of Philadelphia. Verschillende Neuroblastoom experts staan klaar om Yigit een levensreddende behandeling te geven. Maar de tijd dringt. Samen met zijn ouders pakt Yigit het geluk stevig vast, maar geluk… daar hangt een hoog prijskaartje aan..

De vader van Yigit (Yasin) geeft aan dat hij graag zo snel mogelijk een doorverwijzing wilt naar zijn zorgverzekering het VGZ. Deze declaratie wordt ingediend en ze wachten allen vol spanning af. Aangezien ze na enige tijd wachten geen reactie krijgen van het VGZ nemen de ouders van Yigit zelf contact op met het VGZ. Deze geeft aan dat ze de behandeling niet gaan vergoeden en dat ze dit al 4 weken geleden aan de oncoloog hebben aangegeven. De afwijzing ligt al 4 weken op het bureau en wij krijgen het nu pas te horen?! Tot de dag van vandaag waren ze altijd bij het VGZ verzekerd en wil het VGZ hun het geluk ontnemen.

-Rollercoaster:
Samen met zijn ouders broertje Yusuf en tweelingzusje Ecrin, leven ze in een rollercoaster. Hier zitten ze naast elkaar houden elkaar stevig vast, vliegen alle kanten op, razen van rechts naar links, langzaam naar boven en sluiten met zijn alle de ogen als ze het hoogte punt hebben bereikt en vliegen dan razendsnel naar beneden door alle mooie plannen heen. Ze willen er graag uit, maar weten dat ze hier niet de controle over hebben, ze moeten hier in mee…De machinist wilt de rollercoaster in Philadelphia laten stoppen. Maar dit kan de machinist en de familie helaas niet alleen hier is hulp bij nodig van anderen.

Machteloos proberen we het geld bij elkaar te brengen, Stichting Yigit is volledig afhankelijk van steun, giften en donaties van particulieren en bedrijven. Via onze Facebook pagina Stichting Yigit proberen we veel van ons te laten horen Maar dit gaat erg moeizaam, de tijd dringt en de behandeling van Yigit had allang gestart moeten zijn..

1. Dondunaz schreef:

Lieve Yigit,
    We staan er voor je, We zijn er voor je Totdat je beter bent. Blijf vechten tegen die monsters Yigit! Want jij gaat winnen❤️ Nog een beetje opzetten👍🏼 En dan komt alles goes insallah🙏🏼 We houden van je liefs Dondunaz💕 Niet vergeten: JIJ GAAT WINNEN👑